Ongeveer 300 meter van de bebouwde kom van Lieshout, naast de sportvelden, ligt de blokhut van Scouting Lieshout - Mariahout. Naast de verhuur aan Scouting Lieshout - Mariahout voor de reguliere groepsavonden kan de blokhut worden verhuurd aan derden. Dit is noodzakelijk om de exploitatiekosten aanvaardbaar te houden. Aan verhuur aan derden zijn voorwaarden verbonden.

Verhuur is mogelijk aan andere Scoutinggroepen, maar ook scholen, andere jeugd- en sociaal maatschappelijke organisaties kunnen de blokhut en bijbehorend terrein huren. Voor overnachtingen is de blokhut te huren door groepen van maximaal 35 personen. Het is daarnaast mogelijk om enkele tenten op het terrein te plaatsen zodat maximaal 50 personen kunnen overnachten.

Het gebouw
De blokhut bestaat uit de volgende lokalen (klik  voor de plattegrond):

• 1 lokaal van ca. 72m², inclusief keukenblok met inductiekookplaat, spoelbak en koelkast.
  • 1 kleiner lokaal van ca. 20m² (Explorers) inclusief keukenblok met spoelbak en 2 3-zits banken.
  • Een keuken van ca. 20m2, voorzien van een koelkast (met vriesvak), een "normaal" 5-pits gasfornuis en een grote oven.
  • Een hal met bank en kapstok.
  • Een hal met handenwasplaats (4 kranen warm en koud).
  • Toilet- en was-ruimte met 3 toiletten en 1 douche.
  • Alle ruimten zijn voorzien van CV

De kasten in de gang, in de keuken en het magazijn zitten op slot en worden dus niet mee verhuurd.

Het terrein
Het terrein bestaat onder andere uit:

• Een afdak (150), voorzien van verlichting, tuinbank, open haard met een bank rond de open haard.
  • Grasveld (ongeveer 300m²) en bos(ongeveer 500m²) voorzien van afrastering.
  • Lichtmast voor verlichting van het grasveld.
  • Een kampvuurkuil waar jullie een super bonte avond kunnen vieren. (Informeer bij de beheerder naar de regels voor stoken)
  • Een klimtoren met kabelbaan
  • Sportveld van ca. 1ha.
  • 60 Parkeerplaatsen buiten de poort (Sportpark de Luytelaar).
  • Visvijver op 200 meter van het terrein.

Meer informatie en/of reserveringen

Voor meer informatie over de verhuur en boekingen van onze blokhut kun je contact opnemen met de verhuur coördinator van Scouting Lieshout - Mariahout via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via onderstaand contactformulier.

Huurders zijn altijd welkom, maar wees ervan bewust dat in principe onze eigen activiteiten in principe altijd voorrang hebben. Hieronder vallen ook de opkomsten op zaterdag tot 12.00 uur en eventuele weekendkampen. Tijdens de schoolvakanties van regio zuid is de blokhut altijd beschikbaar voor verhuur aan derden.

Het adres (geen postadres) van onze blokhut:
Herendijk 7
5737 RA  Lieshout

Meer foto's van de blokhut via deze link: Foto's (blokhut) Scouting Lieshout - Mariahout